Home Wat doen wij? Projecten Agenda Blog Contact Fotogalerij Sponsoring Natuurgebieden ANBI Weblinks

Adopteer een straat.

Iedereen is welkom!

Wij gaan er samen voor dat de straten en de natuur van Kaag en Braassem zoveel mogelijk worden vrijgemaakt van zwerfvuil. Daarnaast zetten we ons ook in om de biodiversiteit in Kaag en Braassem te vergroten en hopelijk zelfs te herstellen.

Aanmelden

Om het makkelijk te houden werken wij zoveel mogelijk via Whatsapp. Je mag jezelf aanmelden via Whatsapp, 06-53221023. Hierin vermeld je jouw eigen naam, straat en je e-mailadres. Je mag ook een e-mail sturen naar adopteereenstraat@stichtinggroenlicht.nl.

Wanneer?

De coördinatie van Adopteer een straat stuurt 1 x in de maand een leuke motiverende herinnering via Whatsapp en via onze Facebookgroep. Je mag zelf weten hoe vaak, waar en wanneer je jouw groene kwartiertje gaat doen.

Vuilgrijper

Je krijgt een vuilgrijper en veiligheidshesje in bruikleen. Geef d.m.v. een whatsapp of e-mail aan wanneer je wilt beginnen met prikken, dan komen wij voor die tijd de benodigdheden brengen.

Ophalen zwerfvuil

Iedere week op maandag en dinsdagochtend wordt het zwerfvuil opgehaald door de buitendienst van de gemeente. Je mag je zak zwerfvuil zondagavond bij een gemeentelijke prullenbak plaatsen. De zakken krijg je van ons.

Ophalen zwerfvuil vuilniszakken | Stichting Groen Licht

Meer groen en biodiversiteit!

Daarnaast bieden we de deelnemers van Adopteer een straat ook de mogelijkheid om hun straat te vergroenen om zo de biodiversiteit te vergroten. We bieden in het voorjaar een plantenactie en bloemenmengsels aan en in het najaar houden we een biologische bloembollenactie. Heb je als deelnemer ideeën over hoe de inrichting en het onderhoud van een stuk groen in je wijk, buurt of straat eruit moeten zien, neem dan contact met ons op. We doen dit in samenwerking met het project Groen&Doen van de gemeente.

Tot slot

Geef aan ons door welke stukjes in Kaag en Braassem je wilt bijhouden of verzorgen, dan zetten wij het op de kaart. Samen maken we Kaag en Braassem schoon en groen.
Geniet en heel veel plezier van onze groene en schone straten, en zegt het voort!

Groen Licht voor de natuur!

Groenlicht voor de natuur | Stichting Groen Licht

Geadopteerde straten

Zoom in op onderstaande kaart om te bekijken of uw straat al is geadopteerd. Alle geadopteerde straten zijn met rood aangegeven. Inzoomen kan door te scrollen of via het plusje linksonderin de kaart.