Meer bomen voor klimaat en biodiversiteit.

Bomen planten wordt gezien als dé oplossing om klimaatverandering te vertragen en de biodiversiteit te herstellen! Help je mee?

Het gaat niet goed met de aarde. Naast een klimaat crisis staat ook de biodiversiteit onder grote druk en dreigt hiermee nog een veel grotere crisis te ontstaan. Om het tij te keren is een urgente, grootschalige en gezamenlijk uitgevoerde actie vereist. Een simpele maar doeltreffende aanpak is beschikbaar: Bomen planten, heel veel bomen planten. Iedere boom telt, ieder aangeplant perceel, van een bos tot dat kleine hoekje op de akker, parkeerplaats of park draagt bij aan het grote doel: meer bomen in Nederland.

“Bomen planten wordt gezien als dé oplossing om klimaatverandering te vertragen, de biodiversiteit te herstellen!”

Gelukkig zijn er steeds meer regionale en nationale boomplant acties die Stichting Groen Licht van harte ondersteunt.

Zo is er de Meerbomen.nu actie, een gezamenlijk initiatief van Stichting Nationale Boomfeestdag, Stichting MEERGroen, Caring Farmers en Urgenda. Zij slaan de handen ineen om komende winter minimaal 1 miljoen bomen gratis weg te geven!

Daarnaast is er de plan boom actie van de natuur en milieufederaties: 10 miljoen extra bomen door heel Nederland. Dat is in het kort het doel van Plan Boom. Bomen helpen om de hoeveelheid CO2 te verminderen. Bovendien maken ze onze leefomgeving mooier, groener, frisser en gezonder.

Stichting Groen Licht daagt iedereen uit een “boompje” bij te dragen. Je kunt ergens gaan helpen planten, meld je aan bij een regionaal of nationaal initiatief. Bekijk ook eens de mogelijkheden in eigen tuin: geef die ene zaailing de ruimte of haal wat stenen weg voor wat meer groen. Rondom de Nationale Boomfeestdag zullen in het hele land boomweggeefdagen worden georganiseerd. Ben je in het bezit van grond, bekijk dan eens de mogelijkheden om een stuk (stukken) van de grond te reserveren voor een of meerdere bomen: geef hier de natuur de ruimte.

Heeft u vragen? Neem dan contact op.

Groenlicht voor de natuur | Stichting Groen Licht