Projecten.

Vogelwerkgroep | Stichting Groen Licht

Vogelwerkgroep

Klik voor meer informatie

Groen Licht heeft een vogelwerkgroep opgericht om de vogels die binnen Kaag en Braassem voorkomen te monitoren en om bijvoorbeeld geplaatste nestkasten te controleren en te onderhouden.

Adopteer een straat | Stichting Groen Licht

Adopteer een straat

Klik voor meer informatie

Sinds 2019 kunnen de inwoners van Kaag en Braassem hun eigen straat adopteren om deze vervolgens schoon te houden. En sinds 2022 gaat Adopteer een straat naast schoon ook voor meer groen!

Zwerfvuilacties | Stichting Groen Licht

Zwerfvuilacties

Klik voor meer informatie

Naast onze bekende zwerfvuilacties zijn wij bezig om nog meer zwerfvuilacties te organiseren. Denk aan trashwalks, ploggen of plandelen in de polder. Houd de agenda in de gaten om te weten waar en wat voor zwerfvuilacties gaan plaatsvinden.

Meer bomen voor klimaat en biodiversiteit | Stichting Groen Licht

Meer bomen voor klimaat en biodiversiteit

Klik voor meer informatie

Bomen planten wordt gezien als dé oplossing om klimaatverandering te vertragen en de biodiversiteit te herstellen! Help je mee?

Groenlobby | Stichting Groen Licht

Groenlobby

Klik voor meer informatie

Bij werkzaamheden aan de openbare weg heeft de gemeente het beleid om waar mogelijk bestrating te verwijderen en groen ervoor terug te plaatsten. Ook een upgrade van het bestaande groen behoort tot de mogelijkheden. Suggesties van bewoners zijn daarbij van harte welkom. Groen Licht heeft het afgelopen jaar diverse bewonersinitiatieven doorgezet naar de gemeente.

Op zoek naar het Groenfonds?
Lees de laatste updates op ons Blog
Bekijk aankomende activiteiten in onze Agenda