Home Wat doen wij? Projecten Agenda Blog Contact Fotogalerij Sponsoring Natuurgebieden ANBI Weblinks

Zwerfvuilacties.

Algemeen

Iedereen ergert zich aan zwerfvuil. Toch ligt het overal. Sinds onze oprichting in 2003 organiseren wij elk jaar in ieder dorp van Kaag en Braassem de zwerfvuilactie “Prik je dorp schoon”. Via spandoeken, flyers en berichten in de lokale media roepen wij de inwoners op om aan de slag te gaan. Enkele honderden vrijwilligers steken de handen uit de mouwen en verzamelen daarbij een paar honderd zakken met vuil. Om deelname te bevorderen mag elk kind dat meewerkt een cadeautje uitzoeken.

Sinds 2019 is ons nieuwe project Adopteer een Straat “het groene kwartiertje” Kaag en Braassem opgestart. Alle bewoners van Kaag en Braassem kunnen hun eigen straat adopteren om deze vervolgens vrij te houden van zwerfvuil.

Daarnaast worden er hier en daar kleine zwerfvuilacties georganiseerd. Houd de agenda in de gaten om op de hoogte te blijven van onze activiteiten.

Groenfonds | Stichting Groen Licht

Aankomende acties

Mar

Zwerfvuilactie

klok 01:00 - 01:00

plaatsWatertoren Roelofarendsveen

Aansluitend bij de landelijke actiedag Nederland Schoon en de Maas Clean up. Tijdstip n.t.b.